بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

«بسته‌های اینترنتی رایگان ویژه اربعین» را نگیرید؛ کلاهبرداری است

  • کد خبر: ۱۸۱۵۷۱
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
«بسته‌های اینترنتی رایگان ویژه اربعین» را نگیرید؛ کلاهبرداری است
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: عاملان راه‌اندازى صفحه فیشنگ با ترفند "بسته‌های اینترنتی رایگان ویژه اربعین" شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بانکى‌اش، توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد جهت خرید بسته اینترنت در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که با یک سایت مواجه شدم که به مناسبت ایام اربعین بسته‌های اینترنت ویژه رایگان داشتند که فقط با پرداخت هزار تومان فعال می‌شود، بنده هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن سایت اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان بسته‌های اینترنتی رایگان ویژه اربعین به بهانه پرداخت فقط هزار تومان جهت فعال‌سازی اینترنت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند.

معظمی گودرزی بیان کرد: متخصصین سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به دست آورده و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: این شیاد پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و گفت با ایجاد سایت جعلی بسته‌های اینترنت رایگان در ایام اربعین، قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد نسبت به سرقت موجودی حساب آنان اقدام کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و ... است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغواکننده و دروغین خرید‌های آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا با ما درمیان بگذارند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->